Köszöntjük a Kiskunhalasi Fazekas Mihály Általános Iskola honlapján!

tehetsegpont

Igazgató: Kárász Péter • Igazgatóhelyettesek: Feketéné Pősz Anett, Tihanyiné Gerencsér Ágnes
 

Cím: 6400 Kiskunhalas, Fazekas Mihály utca 1.
Telefon: +36 (77) 521-973 • Fax: +36 (77) 521-974
e-mail:

Fenntartó tankerületi központ: Kiskőrösi Tankerületi Központ
6200 Kiskőrös, Petőfi tér 2.
Tel: +36 (78) 795-211 • e-mail: 

 

Minősítéseink

refintlogo color big

bazisintezmeny logo

okoiskola

Következő esemény
Utolsó tanítási nap
Courtesy of Go Mylo Countdown
Keresés az oldalon
Képes krónika

Thumbnail image

Tanulói laptop program

sitelogo hatartalanul

tehetseghu 234x60

Látogatók
Oldalainkat 33 vendég böngészi
Statisztika
Tagok : 44
Tartalom : 739
Tartalom találatai : 447119
Látogatószámláló
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa62
mod_vvisit_counterTegnap213
mod_vvisit_counterA héten62
mod_vvisit_counterMúlt héten1665
mod_vvisit_counterEbben a hónapban1859
mod_vvisit_counterMúlt hónapban6526
mod_vvisit_counterÖsszesen977078
Bejelentkezés
Bejelentkezés tanárok részére.



ÉTKEZÉS BEFIZETÉS

2019. szeptember 16-án (hétfő) és szeptember 17-én (kedd)
(7:30-16:30-ig)

PÓTBEFIZETÉS

2019. szeptember 23-án (hétfő)
(8:00 -16:00-ig)

 

TANKÖNYVÁRUSÍTÁS

Alsó tagozat (1-4. évfolyam):
Augusztus 21. (szerda) 9:00 – 12:00 13:00 – 17:00

Felső tagozat (5-8. évfolyam):
Augusztus 28. (szerda) 9:00 – 12:00 13:00 – 17:00

Javítóvizsga után:
Augusztus 29. (csütörtök) 11:00 – 12:00

A kedvezményre való jogosultság határozatának fénymásolatát (GYVK, tartós beteg, nagycsaládos nyilatkozat) hozza magával!

Királyné Bálint Karolina és Zsoldosné Papp Judit
tankönyvfelelősök
 

Fazék újság

A Fazék újság legfrissebb száma már letölthető a honlapról.

 

Pro Iuventute

Huszonötödik alkalommal adták át a Pro Iuventute Díjakat. Az ünnepséget a Szilády Áron Református Gimnázium dísztermében rendezte meg az elismerést alapító Szilády Áron Társaság. 

Az ünnepség keretében köszöntötték azokat a nevelőket, akik sokat tesznek a diákokért. A kitüntetéseket a tanulók szavazatai alapján ítélik oda.

Tóth Péter tanár úr munkáját harmadszor ismerték el a Fazekasos diákok. Gratulálunk!

 

DIÁKTÁRLAT 19.

Álomvilág- szürrealizmus gyermekszemmel

Ebben a tanévben az álmok és a fantázia világába utaztunk a szürrealista művészekkel, akik meghökkentő műalkotásokat hoztak létre. Megismerkedtünk René Magritte műveivel, szürrealista fotókat, interaktív képeket készítettünk és 3D tollal alkottunk. A Diáktárlat projekt zárása egy színi előadással, énekkel egybekötött gyermekrajz kiállítás volt, melyet 2019. május 31-én a Kiskunhalasi Közösségek Házában rendeztünk meg. A színjátszó csoport bemutatta a „Nincs többé iskola" című darabot, melyet Granyák Linda tanárnő irányításával vittek színre. Az iskola énekkara Horváth Márta tanárnő vezetésével előadta a „Most múlik pontosan" - című dalt. A projektben hatvan diák vett részt: rajzosok, kézművesek, színjátszók és énekkarosok. A Diáktárlat projekt nemcsak maradandó tárgyakkal, hanem maradandó élményekkel is megajándékozta a résztvevő diákokat. Idén is - ahogy évek óta - minden résztvevő a saját alkotásával díszített pólót kapott ajándékba. Programunkat a „A hazai és a határon túli művészeti tehetséggondozó programok támogatása" NTP-MŰV-18-0019 azonosítószámú projekt keretében valósítottuk meg.

A Diáktárlaton bemutatott festmények alkotói:
6. a Antóni Réka, Antóni Noémi, Bauer Amina, Gáspár Adrián
6.b Madaras Máté, Fosztó Nikolett
6.c Király Zsófi, Király Anna, Lengyel Vivien, Fazekas Panna Lili, Nagy Dorina,
Fekete Blanka, Hering Janka, Gyenizse Rita
7. a Csizmadia Kitti
Répási Réka, Feketéné Pősz Anett

A kerámiákat, interaktív képeket, 3 D toll alkotásokat és a fotókat Morvainé Kovács Ibolya és Jakabfi Márta kézműves tanítványai készítették:
2. a Berki Lilla, Barna Liza, Kránicz Anna, Fejes Lívia, Órás Nikolett
3. a Gáspár Hanna, Ábrahám Martin, Ábrahám Jázmin, Sztojka Letícia, Kátai Letícia Kinga
3. b Vörös László Viktor
5. b Hardi Hanna
6. a Berta Barnabás
6. b Ritter Rebeka Aviva, Fosztó Nikolett, Madaras Máté
6. c: Fekete Blanka, Karaszi András, Hering Janka, Fazekas Panna Lili
Gyenizse Rita, Nagy Dorina, Király Zsófi

Színjátszók:
Szinte hihetetlen, de már 19. alkalommal gyűlünk össze, hogy megmutassuk milyen izgalmas témával foglalkoztunk az elmúlt időszakban. Arra vállalkoztunk, hogy a szürrealizmus különleges világába kalauzoljuk közönségünket. S mi lehet szürreálisabb, mint hogy nincs többé iskola.
Ahol a mesék laknak, oda vezetünk Titeket. Sokféle mese létezik, egyikük- másikuk igazi varázsszöveg, a mesélőt és a mesehallgatót is sodorja, húzza a mesék csodálatos, láthatatlanul látható, küszöbön innen, kapun túli világába.
Valaki ellopta a percet! Megállt az idő abban az iskolában ahol macskák a tanárok, a diákok pedig egerek. A fantáziánkból elővarázsolt törpék és a játékba bevont nézők segítségével izgalmas vetélkedők sora kezdődik. Vajon hogyan oldódik meg a probléma? Elkezdődhet-e valaha is a tanítás vagy örökre buták maradnak a nebulók, ha „nincs többé iskola". Erre a kérdésre keresi előadásunk a választ.
Az idén alsó és felső tagozatot is megmozgatott darabunk, amelynek legfőbb üzenete:
„Játszani kell, játszani jó, játszani legjobb a világon!"

2. a Fejes Lívia, Berki Lilla, Kránicz Anna, Szécsi Petra, Csóti Csenge, Hirsh Lizi
3. a Gyapjas Dominik
4. b Kollár Máté Sándor, Mamlecz Zoé, Nagy Zsófia, Nagy Enikő, Gálik Eszter,
Gyenizse Nóra, Patai Péter
5.b Solti Hanna, Kalocsai Martin
6.c Lengyel Vivien
6.b Fosztó Nikolett

Énekkarosok:

2.a Barna Liza, Berki Lilla, Csoma Letícia, Csóti Csenge, Fejes Lívia, Hirsch Lizi, Kránicz Anna, Nagy Hanga, Órás Nikolett, Szécsi Petra
4.b Pálinkás Zsófia, Gyenizse Nóra, Órás Barbara, Nagy Zsófia, Gálik Eszter, Nagy Enikő
5.b Sallai Viktória, Hardi Hanna,
6.a Bauer Amina

Jakabfi Márta, Granyák Linda, Horváth Márta

  

                    Király Zsófia                                                        Gyenizse Nóra

 

ÖKO-varroda

 

Tehetséggondozás

Pályázatok - NTP-MTTD-18-0015

Hangoskodunk” címmel, komplex tehetséggondozó projektet valósítottunk meg általános iskolás tehetségígéretek
és mentorként közreműködő középiskolás tehetségek valamint tehetséggondozásban jártas tehetségsegítők és
szakemberek bevonásával. A természettudományos, matematikai és digitális kompetenciák fejlesztése során
kutatás alapú módszertannal támogattuk az elméleti ismeretek megszerzését és gyakorlatban való alkalmazását.
Külső színhelyek bevonásával biztosítottuk a felfedeztetésen, élményeken alapuló tapasztalatszerzést.

Célunk volt a kutatás módszertanával való ismerkedés, az egyéni igényekhez, érdeklődéshez igazított
ismeretszerzés és ismeretfeldolgozás elősegítése, az együttműködésen, egyéni felelősségen alapuló
munkaformák szorgalmazása. A bevont tehetségígéretek körében szükségesnek tartottuk a kreativitás,
önismeret fejlesztését is. A műhelyfoglalkozások „hang” köré szerveződő résztémái a matematikai,
természettudományos és digitális kompetenciák komplex fejlesztését szolgálták.

A két napos Budapesti tanulmányutat három napos Szegedi szaktábor követte. Ezen programok a kiscsoportos és
egyéni kutatómunkát és a tapasztalatszerzést biztosították. A szaktábort és a tanulmányi kirándulást egyaránt
úgy terveztük, hogy a bevont diákok pihentető, lazító tevékenységekben kikapcsolódhassanak, de valamely
résztémában ezek a programelemek is kötődjenek a fő kutatási témánkhoz.

Budapesten a Csodák Palotájában járva érdekes kémiai kísérleteket láthattunk az Öveges teremben.
Az ELTE-n bioakusztika előadást hallgathattunk Dr. Horváth Gábortól, a Schlieren Laboratóriumban
Pereszlényi Ádám doktorandusz látványos kísérletei nyűgöztek le bennünket, Radnai Gyula fizikus,
tanár, egyetemi docens hangtani játékokat bemutató foglalkozásán régi játékok működésének fizikai jellemzőivel
ismerkedtünk.

Ellátogattunk a Szegedi Vadasparkba, majd Dr. Mező Tamás tapasztalatszerző hangtani előadásán vehettünk
részt. A nemrég megnyitott ELI Lézeres Kutatóközpontban egy előadást követően csoportokban feladatokat
oldottunk meg a hallottakhoz kapcsolódóan, majd bejártuk az intézmény látogatható részeit. A Radnóti Gimnázium
„Termosz” laborjában hangtani kísérletet végeztünk. Jártunk a szegedi Orr-Fül-Gége Klinikán is, ahol orvosi
nézőpontból vizsgáltuk a hallást és beszédet. Az első magyar vasbetonból épült víztorony tetejéről csodálatos
kilátás nyílt Szeged városára. A víztoronyban kialakított múzeumban fizikai kísérleti eszközöket próbálhattak ki a
gyerekek.

 

Élményekkel teli, tartalmas projektet zárunk majd június 5.-én, ahol a résztvevők beszámolnak tapasztalataikról,
kutatási eredményeikről.

lményekkel teli, tartalmas projektet zárunk majd június 5.-én, ahol a résztvevők beszámolnak tapasztalataikról,
kutatási eredményeikről.

Addig is megosztjuk az olvasókkal Csóti Zalán beszámolóját a szegedi programunkról.

3 nap Szegeden a hang jegyében

1. nap

3 napos kirándulásunk célja az volt, hogy minél többet megtudjunk a hangokról. Az első napon utunk így rögtön
a Szegedi Vadasparkba vezetett, ahol hangok arzenálja vett körül bennünket.

Sajnos az idő rövidsége miatt nem tudtunk minden állatot megnézni, ezért csak a „leghangosabbakra” koncentráltunk.
Számomra a papagájok voltak a legérdekesebbek, közülük is a rózsás kakadu, mert bár nem tudott „beszélni”, de roppant mókás hangokat adott ki.

Ebéd után a Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium felé vettük az irányt, ahol először egy érdekes
előadást hallgattunk meg a hanghullámokról, majd pedig pohártelefont és rezgősípot készítettünk.

A pohár telefont úgy készítettük, hogy két tejfölös pohár alját kilyukasztottuk, közéjük madzagot feszítettünk, és
ha valaki a pohárba beszélt, társa a madzag túlsó felén hallotta, hogy mit mond, mivel a madzag elvezette a rezgést a másik oldalra, a pohár pedig felerősítette azt.

A rezgő síp készítéséhez egy szívószálat használtunk, melynek végét háromszög alakúra vágtuk, majd belefújtunk,
és ekkor rezgő-sípoló hangot hallottunk. Ezt a szívószál végén lévő két kis „nyelv” rezgő mozgása okozta.

2. Nap

A második nap délelőttjét az ELI-ALPS Lézeres Kutatóintézetben töltöttük (az ELI-ALPS angol mozaikszó, Extreme
Light Infrastructure Attosecond Light Pulse Source). A program első részeként lehetőségünk volt körbejárni az intézetet,
majd megnézhettünk egy rövid bemutatót a fényről, és azt is megtudtuk, hogy itt csak szemmel nem látható lézereket
használnak. Az itt folyó kutatások egyik fő célja, hogy ultrarövid impulzusokat szolgáltató fényforrások széles skáláját
tegye hozzáférhetővé a nemzetközi tudományos közösség számára. A létesítmény küldetésének másik fő eleme a nagy
csúcsintenzitású és nagy átlagteljesítményű lézerek tudományos és technológiai fejlesztésének elősegítése

A program második részeként egy vetélkedőn vettünk részt,

A második nap délutánján a Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ Fül-orr-gégészeti
Központjába látogattunk, ahol a hangképzéssel és a hallással kapcsolatos előadásokat hallgattunk meg, majd lehetőségünk
volt megnézni, hogyan is zajlik egy gégevizsgálat. Nagyon érdekes volt, ahogy egy pisztolyra hasonlító szerkezettel – ami
egy nagyon apró kamerával és lámpával van ellátva – a gégéhez közel helyezve tisztán lehet látni a gégét.

Ebéd után az Orr-Fül-Gégészetre mentünk ahol előadásokat hallgattunk meg a hangképzéssel és a hallással kapcsolatosan,
majd lementünk a vizsgáló helységben ahol saját szemünkkel nézhettük végig, hogyan is zajlik egy endoszkópos gégevizsgálat.
Ez a vizsgálat úgy történik, hogy van egy pisztolyszerű szerkezet, ami egy nagyon apró kamerával és egy lámpával van
ellátva. Ezt a beteg szájába vezetve a gégéhez közel helyezik, és így tisztán lehet látni a gégét.

3. Nap

Kirándulásunk utolsó napját a Szent István téren álló víztorony látogatásával kezdtük. Az idegenvezetőnktől megtudtuk,
hogy a torony 1903-ban épült, és a különlegességét az adja, hogy ízig-vérig vasbeton. 2003-ban egyedi ipartörténeti műemléki
védettséget kapott, 2006-ban pedig átesett egy rekonstrukción.

A víztorony után pedig ismét a Szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnáziumba mentünk ahol a hang terjedését vizsgáltuk
a levegőben méghozzá úgy, hogy egy vízzel teli edénybe egy csövet merítettünk, ami be volt skálázva. A cső alját a víz
zárta le, a teteje nyitott maradt. A cső tetejéhez rezgő hangvillát tartottunk, és szépen lassan elkezdtük kiemelni a csövet
úgy, hogy a hangvillát nem mozdítottuk. Egyszer csak felerősödött a rezgés, rezonancia jött létre, itt lemértük a légoszlop
magasságát majd ezt megismételtük kétszer. Ezután tovább emeltük a csövet és néhány centi emelés után ismét rezonancia
jött létre, ezt a magasságot is feljegyeztük majd ezt is megismételtük kétszer. Miután ezzel megvoltunk a második rezonancia
„magasságából” kivontuk az első rezonancia „magasságát” majd ezt megszorozva kettővel megkaptuk hullámhosszt
(Mikor ezzel is megvoltunk akkor a megszoroztuk a frekvenciával (440Hz) majd a három mérést átlagoltuk és így körülbelül
335-345 m/s-ot kaptunk.

Szerintem ez egy izgalmas kirándulás volt, örülök, hogy a részese lehettem, és sok újat tanulhattam!”

Beszámoló letölthető innen.

 

 

 

 

Országos rajzpályázat

2019. május 25-én a Budapesti Történeti Múzeumban rendezik meg a
„Fiatalok az épített és természeti környezet védelméért" című országos rajzpályázat díjátadó ünnepségét.
A Város és Faluvédők Szövetségének díjait Ráday Mihály, a Hungaria Nostra elnöke adja át.

A rajzpályázaton tanulóink harmadik helyezést értek el.
Felkészítő tanárok: Morvainé Kovács Ibolya, Jakabfi Márta

6.c Fekete Blanka, Hering Janka, Király Zsófi
6.b Madaras Máté
3.a Kátai Letícia, Ábrahám Martin, Gáspár Hanna, Sztojka Letícia
2.a Kránicz Anna, Berki Lilla, Fejes Lívia

 
További cikkeink...